توضیح عکس توضیح عکس
توضیح عکس تبلیغات

وبلاگ یک مهندس... - مقالات وجزوات Articles&Documents

وبلاگ یک مهندس...

شماره ۲ نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب

 - اثر حرارت ورودی جوشکاری اصطکاکی بر ریزساختار و خواص مکانیکی اتصال چدن نشکن فریتی -پرلیتی 

- حداقل سازی تغییرشکل های زاویه ای ناشی از جوشکاری زیرپودری با کنترل پارامترهای جوشکاری به روش سطح پاس 

- اعمال پوشش دی سیلیساید مولیبدن به روش جوشکاری قوسی تنگستن- گاز GTAW بر روی زیرلایه فولاد ساده کربنی 

- بهینه سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی اتصال لبه روی هم مس خالص تجاری با استفاده از روش تاگوچی بر مبنای آنالیز خاکستری و تحلیل آنو 

- اثر عملیات حرارتی پیرسازی بر ریزساختار و خواص اتصال جوش های غیر مشابه بین سوپرآلیاژ اینکونل ۷۱۸ و فولاد زنگ نزن آستنیتی 310S. 

- مقدمه ای بر متالوگرافی- قسمت دوم  

این فایل را دانلود کنید (JWN-2.pdf)دومین شماره نشریه الکترونیک جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب      

برچسب‌ها: شماره ۲ نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب
+ نوشته شده در  دوشنبه یازدهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 21:31  توسط soheiiil  | 

شماره یک نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب | JWN

نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب

نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب

عناوین شماره یک نشریه جوشکاری و آزمایش های

غیرمخرب بشرح زیر است:

- اثر اعمال امواج آلتراسونیک در حین جوشکاری GMAW بر ریزساختار و خواص مکانیکی فلز جوش فولاد زنگ نزن 316

- بهینه سازی پارامترهای جوشکاری اتصال غیرمتشابه فولاد زنگ نزن دوفازی 2205 به فولاد کم آلیاژ استحکام بالا API 5L X65 روکش شده با اینکونل 625

- ایجاد اتصال سرامیک-فلز با استفاده از آلیاژ لحیم Ag-Cu-Sn-Zr

- انتخاب و تعیین اثربخشی آزمایش های غیرمخرب در ارزیابی تناسب برای بهره برداری (FFS)

- مقدمه ای بر متالوگرافی

پیوست ها

این فایل را دانلود کنید (JWN-1st.pdf)اولین شماره نشریه الکترونیک جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب

برچسب‌ها: شماره یک نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب
+ نوشته شده در  یکشنبه دهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 20:59  توسط soheiiil  | 

مدل های سیستم تعمیر و نگهداری

مدل های موجود سیستم نت در حال حاضر بصورت زیر می باشد :

۱. سیستم واكنشی (غیر برنامه ای): Unplanned Maintenance

این سیستم بدون برنامه ریزی عمل نموده و در صورت وقوع خرابی تجهیزات جهت رفع آن اقدام می كند .

۲. سیستم برنامه ای : Planned Maintenance

اساس عملیات این سیستم ها براساس برنامه ریزی از پیش طرح ریزی شده می باشد كه خود به سیستم های زیر تقسیم میگردد:

1-2) سیستم اصلاحی : Corrective Maintenance

در این سیستم صرفاً تجهیزاتی مورد توجه قرار می گیرند كه شرایط عملكردی ضعیف آنها باعث توقف سیستم می گردد و برنامه ریزی در راستای اصلاح این شرایط صورت می پذیرد .

2-2) سیستم تطبیقی : Adaptive Maintenance

هدف این سیستم بهبود عملیات , قابلیت اطمینان ( Reliability ) و ظرفیت تجهیزات می باشد كه عمدتاٌ در مرحله ساخت تجهیزات استفاده شده و شامل مطالعه , مهندسی طراحی , ساخت  , نصب , راه اندازی و نظارت می باشد .

3-2) سیستم پیشگیرانه : Preventive Maintenance

در سیستم های نت پیشگیرانه همواره نگرش بسوی آینده و پیشگیری از وقوع خرابی می باشد . این سیسم خود به دو گروه تقسیم می گردد :

1-3-2) سیستم نت بر مبنای موقعیت : Condition – Based Maintenance

 


برچسب‌ها: مدل های سیستم تعمیر و نگهداری, سیستم واكنشی غیر برنامه ای Unplanned Maintenance, امكان ارتباط به نرم افزار قطعات یدكی, SPIR, سیستم پیشگیرانه Preventive Maintenance
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۳ساعت 0:26  توسط soheiiil  | 

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم بهمن ۱۳۹۳ساعت 12:39  توسط soheiiil  | 

دانلود کتاب انالیز ارتعاشات و ترایبولوژی

کتاب انالیز ارتعاشات و ترایبولوژی ترجمه و تالیف اقای مهندس غلامرضا کاظمی رفرنسی بسیار مناسب و کاربردی برای علاقمندان به مباحث ارتعاشات و روانکاری علی الخصوص اهالی صنعت می باشد و البته پاسخگوی نیازها و سوالات اکادمیک نیز می باشد.

فهرست مطالب فصول پنجگانه کتاب 190 صفحه ای انالیز ارتعاشات و ترایبولوژی اقای کاظمی به شرح زیر می باشد :


فصل اول
نگهداری و تعمیرات (نت)
روش های مدیریت تعمیرات
مدیریت کار تا خرابی
تعمیرات پیشگیرانه
تعمیرات پیشبینانه
دیگر متدهای تعمیراتی اصلاحی
تعمیرات جامع بهره ور
اثربخشی فراگیر تجهیز
تعمیرات بر اساس قابلیت اطمینان ماشین
بهینه سازی نگهداری و تعمیرات پیشبینانه
تغییر فرهنگ
استفاده صحیح از تکنولوژی های پیشبینانه
تعمیرات پیشبینانه بیش از تعمیرات موثر است
کارخانه های کوچک
کارخانه های بزرگ

فصل دوم
انواع خرابی و بازرسی
تعریف
اندازه اهمیت خرابی
تصمیمات خرابی
طبقه بندی های خرابی
طبقه بندی های خرابی مهندسی
طبقه بندی درجه خرابی
طبقه بندی سرعت خرابی
طبقه بندی درجه و سرعت خرابی
طبقه بندی علت خرابی
طبقه بندی خطر
انواع خرابی
فناپذیری اندک (خرابی های به موقع)
خرابی های راندومی
خرابی های وابسته به زمان
بازرسی های خرابی
اصول بازرسی خرابی

فصل سوم
تئوری ارتعاشات
تعریف ارتعاشات
درجه ازادی
پارامترهای مکانیکی
سیستم جرم و فنر
ارتعاشات ازاد بدون استهلاک
جرم ، فنر و مستهلک کننده
ارتعاشات اجباری
فرکانس طبیعی
پارامترهای ارتعاشات
جابجایی
سرعت
شتاب
Peak to Peak
Peak
RMS
میانگین
Crest Factor
ضریب تحرک
چرا ارتعاشات اندازه گیری می شود؟
انواع سیگنال ها
هارمونیک ها و Sidebands
طیف فرکانس یا سطح Overall
انالیز فرکانس
انالیز فرکانسی و جداول عیب یابی
مقیاس خطی لگاریتمی
انتخاب فیلتر
انواع فیلترهای Band Pass
قانون انگشت شصت
نظریه نایکوئیست
Averanger/Detector
FFT
معادله موج تار مرتعش
پنجره زمانی
Leq
تکنیک های اندازه گیری
Autospectrum
Envelop spectrum
Selective Envelop Detection
Cepstrum
انالیز Gearbox با استفاده از انالیز Cepstrum
انالیز خرابی Rolling Contact Bearing با استفاده از Cepstrum
Vibration meter
شتاب سنج
پیزو الکتریک
مقادیر مجاز ارتعاشات
فاز
اندازه گیری برداری و فاز
انالیز زاویه فاز
شرح چند عیب متداول ماشین ها
نابالانسی
عدم هم محوری
خرابی الکتریکی
خرابی الکتریکی Rotor
ارتعاش جریان Rotor
خرابی الکتریکی استاتور
تغییر در فاصله هوایی
خمیدگی شافت
خرابی چرخدنده
خرابی های موضعی چرخدنده
خرابی چرخدنده یک شکل
سایش
خرابی بیرینگ ها
انواع عیوب بیرینگ
ماشین های رفت و برگشتی

فصل چهارم
ترایبولوژی
انواع روانکاری
روانکاری فیلم سیال
روانکاری مرزی
روانکاری جامد
انواع روانکار
روانکارهای روغنی و مایع
گریس
روانکارهای جامد
روانکارهای گازی
مشخصات و پارامترهای سنجش روانکارها
گرانروی (ویسکوزیته)
نقطه ریزش
نقطه اشتعال
نقطه احتراق
چربی ، نرمی
عدد خنثی سازی
ازمایش Crakle
SOAP
عدد نفوذپذیری
شاخص های فرسایش
R.B.O.T
PDT
الودگی ها
رقیق شدن با سوخت
نیتراسیون
انالیز اسپکتروگرافی
انالیز ذرات سایشی
انواع سایش

فصل پنجم
اجرای سیستم CM
نیازهای اساسی برای اجرای سیستم CM
دستورالعمل تناوب داده برداری
معیارهای ارزیابی وضعیت ارتعاشی ماشین
معیار ارزیابی مقادیر مطلق
معیار ارزیابی مقادیر مشترک
معیار ارزیابی نسبی
تعیین یک معیار قابل اطمینان
منابع

برای دانلود کتاب انالیز ارتعاشات و ترایبولوژی نوشته مهندس غلامرضا کاظمی به لینک زیر مراجعه فرمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.mechanicspa.mihanblog.com


برچسب‌ها: دانلود کتاب انالیز ارتعاشات و ترایبولوژی, مهندسی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه پیشگویانه پیشبی, نگهداری و تعمیرات, روانکاری روغن یاتاقان بیرینگ, انالیز ارتعاشات انالیز فرکانسی انالیز فاز ویبره با
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم دی ۱۳۹۳ساعت 20:10  توسط spow  | 

دانلود گزارش کاراموزی نیروگاه ری

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت 525000 متر مربع در جاده قم- شهرک باقرآباد واقع در جنوب پالایشگاه تهران وبه فاصله تقریبا 7 کیلومتری شهر ری قرار گرفته است.
در اواسط سال 1355 کار نصب 14 واحد آن شروع شد ( 6 واحد آسک خریداری شده برای اهواز و 8 واحد هیتاچی خریداری شده برای بندرعباس) در کمتر از 8 ماه اولین واحد آن به مدار آمده و 13 واحد دیگر در ظرف 3 ماه بعد به مدار آمدند. در خلال نصب واحدهای فوق الذکر کار خرید و عقد قرارداد جهت نصب 30 واحد دیگر با شرکتهای مختلف انجام پذیرفت و در پایان تابستان 1356 کار نصب این واحدها نیز به پایان رسید.
در سال 1360 تعداد 4 واحد از واحدهای AEG این نیروگاه به علت ضرورت هایی به شهرستان شیروان در استان خراسان منتقل شد و در حال حاضر نیروگاه گازی ری دارای 37 واحد گازی از 5 شرکت مختلف می باشد. قدرت نامی نصب شده حدودا 1200 مگاوات می باشد. ( در شرایط ISO ) از آنجایی که قدرت عملی قابل تولید واحدهای گازی ارتباط مستقیم با درجه حرارت هوا ، فشار و نوع سوخت ( گاز یا گازوئیل ) دارد لذا تولید عملی آن در فصول مختلف و با نوع سوخت مصرفی متفاوت خواهد بود.
جدولهای شماره 1 و2 قدرت قابل تولید نیروگاه ری را با سوخت گاز و گازوئیل نسبت به درجه حرارتهای مختلف ورودی به کمپرسور نشان می دهد. تمام مشخصات فنی مربوط به توربین های گازی نیروگاه ری در جدول شماره 3 آمده است.

گزارش کاراموزی 68 صفحه ای نیروگاه گازی ری در هشت فصل به شرح زیر تنظیم شده است:

پستها و انواع آن
آشنایی با نیروگاه ری
آشنايی با پست نيروگاه گازي ري
آشنايی با تجهيزات BAY
ترانسفورماتور قدرت
اتاق فرمان
رله های بكار رفته در پست
روش های بهره برداری ازپست

برای دانلود گزارش کاراموزی نیروگاه ری به لینک زیر مراجعه فرمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.mechanicspa.mihanblog.com


برچسب‌ها: دانلود گزارش کاراموزی نیروگاه گازی ری, توربین گاز کمپرسور سوخت پره پست ترانسفورماتور, رله و حفاظت, بهره برداری نیروگاه بهره برداری پست تجهيزات BAY, نیروگاه گازی
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم دی ۱۳۹۳ساعت 10:35  توسط spow  | 


نقش رفتار مصرف کننده در طراحی آمیزه بازاریابی

چکیده

هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش است و معمولاً هدف نهایی، ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص و یک گروه مشتری ویژه می باشد، که فرایندی است شامل مراحل معرفی، آشنایی، ترجیح و در صورت موفقیت محصول، ایجاد وفاداری.
لازمه موفقیّت مدیریت بازاریابی در این فرآیند، شناخت و درک صحیح رفتار مصرف کننده و طراحی آمیزه بازاریابی بر مبنای این شناخت می باشد. استراتژیهای سازمانی و استراتژیهای بازاریابی سازمان باید بر اساس درک رفتار مصرف کننده بهبود یابند.
مدیران بازاریابی علاقمند به خریدهایی هستند که سطح فروش و سهم بازارشان را افزایش دهد و از دیدگاه مصرف کنندگان، خرید هایی که باعث رضایت آنها و تبلیغات دهان به دهان شود.
در این مقاله تلاش بر این است به جنبه هایی از رفتار مصرف کننده پرداخته شود که معطوف به خرید است و به نقش طراحی آمیزه بازاریابی در این فرایند نیز اشاره شده است.

مقدمه

مدیران موسسات تولید کننده اقلامی که در یک محیط رقابتی مشغول به تولید و عرضه هستند، باید تشخیص بدهند چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و معیارهای مقایسه محصولشان با محصول رقیب را در فرایند انتخاب درک کنند.
استراتژیهای سازمانی باید بر اساس درک و شناخت تفکرات، احساسات و رفتار مصرف کنندگان شکل بگیرد. (صمدی، 1386، ص 16) تحقیقات مصرف کننده به شیوه های متعددی می تواند به مدیران در شناخت مصرف کنندگان کمک کند. یکی از مهمترین کاربردهای تحقیقات مصرف کننده، بهبود استراتژیهای بازاریابی می باشد. (صمدی، 1386، ص 11 )
هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش است و معمولاً هدف نهایی، ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص و یک گروه مشتری ویژه می باشد، که فرایندی است شامل مراحل معرفی، آشنایی، ترجیح و در صورت موفقیت محصول، ایجاد وفاداری.
در حالیکه تبلیغات بیشتر مقدمات مراحل معرفی و آشنایی را فراهم می کند، عواملی از قبیل قیمت، شهرت نام تجاری و زیبایی ظاهری از عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان هستند و در نهایت کیفیت مناسب محصول باعث ایجاد رضایت و متعاقب آن وفاداری در مشتری خواهد شد.

شرکتهای بازارمحور

شرکتهای بازارمحور، روی مشتریان موجود (برای شناسایی مشکلاتشان)، دستیابی به ایده های جدید، بررسی بهسازی های پیشنهاد شده درمورد فرآورده و تغییرات آمیزه بازاریابی تمرکز می کنند. (کاتلر، 1386، ص 61)

متن کامل مقاله مدیریت بازرگانی با عنوان نقش رفتار مصرف کننده در طراحی آمیزه بازاریابی را از لینک زیر دریافت نمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.spowpowerplant.blogfa.com


برچسب‌ها: نقش رفتار مصرف کننده در طراحی آمیزه بازاریابی, امیزه بازاریابی, دانلود مقالات مدیریت بازرگانی, مدیریت بازار فروش بازاریابی کانال توزیع رفتار, رفتار مصرف کننده
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم دی ۱۳۹۳ساعت 10:17  توسط spow  | 

دانلود نشریه 110 جلد 2

نشریه 110 که تحت عنوان کلی مشخصات فنی عمومی و اجرایی تاسیسات برقی کارهای ساختمانی در دو جلد و جلد 2 با عنوان : تاسیسات برقی جریان ضعیف توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منتشر شده است منبعی مناسب و قابل توجه برای کلیه علاقمندان به مباحث تاسیسات الکتریکی - ساختمانی ، دانشجویان برق ، برقکارها و علاقمندان به مباحث حوزه تاسیسات الکتریکی می باشد که در این پست جلد دوم ان برای دانلود تقدیم حضور شما می گردد.

جلد 2 نشریه 110 شامل 510 صفحه و 8 فصل می باشد.

فهرست فصول 8 گانه جلد 2 نشریه 110 به شرح زیر می باشد:

1- سیمها و کابلهای فرکانس پایین (تلفن)

2- وسایل ارتباطی 

3- سیستمهای دربازکن و فراخوان 

4- سیستم TV

5-  سیستم حفاظتی

6- سیستم ساعت مرکزی  

7- سیستم صوتی  

8-سیستم بدون وقفه UPS 

برای دانلود جلد دوم نشریه 110 با عنوان تاسیسات برقی جریان ضعیف به لینک زیر مراجعه فرمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.mechanicspa.mihanblog.com

--------------------------------

جلد اول نشریه 110 با عنوان تاسیسات برقی فشار ضعیف و فشار متوسط را از لینک زیر دریافت نمایید :


برچسب‌ها: دانلود نشریه 110 جلد2, دانلود جزوات مهندسی برق, دانلود کتاب, سیستم بدون وقفه UPS, تاسیسات برقی جریان ضعیف
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم دی ۱۳۹۳ساعت 23:52  توسط spow  | 

تحليل تجربی و شبيه سازی شکست پره‌های تيتانيومی کمپرسور نيروگاه گازی هسا

چکيده :
در اين مقاله، مكانيزم تخريب پره هاي کمپرسور توربين‌هاي نيروگاه گازي هسا مورد بررسي قرار گرفته است. موارد متعدد شكست زودهنگام در ريشه پره هاي مرحله نهم ناحيه پرفشار کمپرسور اين توربين‌ها اتفاق افتاده است. به منظور بررسي علل و مكانيزم تخريب، مشخصات متالورژيكي و مكانيكي ايرفويل و ريشه پره‌ها و سطوح شكست آن‌ها بررسي شد. همچنين به كمك نرم‌افزار المان محدود ANSYS شرايط تنشي حاكم بر پره‌ها در شرايط كاري پايا مورد تحليل قرار گرفت. نتايج آزمايشات انجام شده نشان داد كه ريز ساختار ريشه و ايرفويل پره ها، سختي و خواص کششي، تماما" مطابق با مشخصات ارائه شده در استانداردQ  4928AMS مي‌باشد. نتايج اين آزمايشات، هيچ گونه عيوب مکانيکي و متالورژيکي در مواد پره ها را نشان نمي‌دهد.آزمايشات شکست نگاري، جوانه زني چندگانه ترک ها را نشان مي دهد. در ميکرو شکست نگاري ريشه پره ها، ذرات ريز اکسيد تيتانيوم در سطوح شکست و در دهانه ترک ها مشاهده شد. تحليل المان محدود نيز نشان داد كه حداكثر تمركز تنش، در لبه ناحيه تماس ريشه پره با ديسك مي‌باشد كه توافق خوبي با محل جوانه‌زني ترك‌ها دارد. از بين عوامل مختلف تمركز تنش، تماس نامناسب پره و ديسک در ناحيه ريشه به عنوان عامل اصلي ايجاد سايش در ريشه پره و شكست زودهنگام آن تعيين گرديد.

مقدمه:
در سال‌هاي اخير چند مورد شكست در کمپرسور نيروگاه گازي هسا در اصفهان رخ داده است. سه مورد از موارد فوق مربوط به مرحله نهم ناحيه پرفشار کمپرسور بوده است. هر دو تخريب از ناحيه ريشه پره ها و به طور كاملا" مشابه اتفاق افتاده است. با توجه به ضررهاي مالي زيادي که انهدام اين پره ها براي نيروگاه و شبکه برق کشور دارد آناليز تخريب اين پره ها بسيار مهم به نظر مي‌رسد. انهدام‌هاي متعددي به خاطر جوانه زني و رشد ترک هاي خستگي در پره هاي کمپرسور مشاهده شده است [1]. روش‌هايي چون اعمال تنش پسماند و پوشش دهي براي افزايش استحکام خستگي اين قطعات  استفاده مي‌شود [3-2].
خستگي سايشي آسيبي است که از حرکت هاي نسبي موضعي با دامنه کمتر از 50 ميکرون بين قطعات تحت بار نوساني اتفاق مي افتد و باعث جوانه زني ترک هاي زودرس و انهدام مي شود. بسياري از قطعات مورد استفاده در توربين‌هاي گازي و يا کمپرسور، بسيار حساس به آسيب و تشکيل ترک در نواحي اجزاء تماسي خود هستند که اين به خاطر نيروي گريز از مرکز و لرزش هاي نوساني تحريک مي شوند. اين پديده خستگي سايشي شناخته مي شود [8-4]. تخريب خستگي سايشي در ابتدا از سطح نمونه و نزديک سطح نمونه با آسيب هايي که ناشي از سايش است آغاز مي‌گردد. اين آسيب ها باعث تغيير شکل پلاستيک شديد، توزيع فيلم‌ها يا اکسيدها در سطح و انتقال مواد مي‌گردد. توزيع فيلم‌هاي سطحي يا اکسيد هاي ناشي شده از سايش به شدت مي توانند انهدام خستگي را تسريع کنند زيرا با افزايش تماس مستقيم فلز با فلز و ايجاد ميکروجوش ها، نيروهاي برشي موضعي بالاتر مي رود و از طرف ديگر، ذرات اکسيدي مي توانند به عنوان جسم سوم ساينده در ناحيه تماس عمل کرده و باعث ترغيب سايش بين دو سطح و جوانه زني ترک‌ها شوند [8-7]. کاهش لرزش‌ها و همچنين کاهش ضريب اصطکاک بين دو سطح تماس مي‌توانند در کاهش جوانه زني و رشد موقت آنها دخيل باشند [9].
هدف از كار حاضر، تعيين مکانيزم تخريب پره‌هاي كمپرسور نيروگاه گازي هسا مي‌باشد. بدين منظور از آزمايش‌هاي مختلف متالورژيکي و مکانيکي و نيز تحليل المان محدود شرايط کاري پره ها استفاده شده است.

متن کامل مقاله تحليل تجربی و شبيه سازی شکست پره‌های تيتانيومی کمپرسور نيروگاه گازی هسا را از لینک زیر دریافت نمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.mechanicspa.mihanblog.com


برچسب‌ها: تحليل تجربی و شبيه سازی شکست پره‌های تيتانيومی کمپ, کمپرسور, توربین گاز, نیروگاه, دانلود مقالات مهندسی مکانیک
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم دی ۱۳۹۳ساعت 23:41  توسط spow  | 

بررسی تاثیر سرعت برشی بر پارامترهای ماشینکاری در فولاد معمولی st37

چكيده
در این آزمایش می خواهیم تاثیر سرعت برشی روی زبری سطح و نوع براده را انجام دهیم اهمیت آن این است که سرعت برشی تاثیر زیادی در عوامل ماشینکاری دارد و نتایج به دست آمده نشان دهنده این است که با افزایش سرعت دورانی زبری سطح و انقباض براده ها کم می شود .   

مقدمه
سرعت برشی یعنی سرعت جداشدن براده از لبه ابزار ودیگر اینکه مسافتی که برحسب متر در لبه قطعه کار طی می کند سرعت برشی مقیاسی برای حرکت برش و یا حرکت اصلی بوده  سرعت خطی قطعه کار در نقطه ای که باابزار تماس دارد که از رابطه V=πDn تبعیت می کند. در این آزمایش می خواهیم تاثیر سرعت بررشی را بر انواع مختلف بررسی کنیم از جمله زبری سطح و نوع براده . که در اینجا یک نوع پارمتر ثابت و دو نوع پارامتر متغیر داریم که پارامتر های ثابت عبارت است از سرعت دورانی که با مقادیر مختلف امتحان می کنیم و پارامتر های ثابت عبارتند از حرکت پیشروی و عمق بار. یکی از عوامل اصلی ایجاد ناهمواری طبیعی لبه انباشته است که این لبه ممکن است به طور مداوم انباشته و شکسته شود و ذره های شکسته به وسیله سطح زیرین براده به سطح تراشیده شده حمل شوند و در نتیجه سطح ناهموارتر می شود . در فولادها مشاهده می شود که ناهمواری واقعی سطح قطعه روتراشی شده در سرعت های تراش کم نسبتا زیاد و با افزایش سرعت تراش کاهش می یابد و در سرعت های تراش زیاد به ناهمواری ایدئال نزدیک می شود. 

برای دانلود متن کامل مقاله بررسی تاثیر سرعت برشی بر پارامترهای ماشینکاری در فولاد معمولی st37 به لینک زیر مراجعه فرمایید :

دانلود کنید.

پسورد : www.mechanicspa.mihanblog.com


برچسب‌ها: بررسی تاثیر سرعت برشی بر پارامترهای ماشینکاری, دانلود مقالات مهندسی مکانیک, ماشینکاری, براده ابزار تراش ماشینکاری سرعت برشی صافی سطح, فولاد معمولی st37
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم دی ۱۳۹۳ساعت 23:31  توسط spow  | 

مطالب قدیمی‌تر